„Lato na gorąco!”, czyli wakacyjna ramówka RMF FM

Poniżej moja autorska propozycja wakacyjnej ramówki 2010 dla RMF FM.

———————

Już wkrótce startuje nowa ramówka RMF FM pod hasłem „Lato na gorąco!”. Przez całe wakacje czeka nas fantastyczna zabawa przy „Muzyce najlepszej pod słońcem”. Nie zabraknie najistotniejszych Faktów, również tych wyjątkowo gorących. RMF FM uruchomi także Instytut Badania Wakacyjnych Opinii.

Od 6.30 słuchaczy budzić będzie program Wstawaj szkoda lata. Podczas poranka regularnie odwiedzać będziemy Plażę Nudystów. Program odsłoni nagą prawdę o polskich politykach, którzy kopią pod sobą dołki, głosują jak wiatr zawieje, a potem chowają głowę w piasek.

Wakacyjny poranek to również 101 pozycji na plażę – pikantny poradnik, jak ułożyć ciała, by było wygodnie, przyjemnie i praktycznie, a więc by słońce równo opaliło, hamak nie spowodował odleżyn, a parawan chronił przed wiatrem, ale nie zasłaniał widoków.

Atmosferę poranka podgrzewać będzie również Słońce Peru – radionowela, której akcja będzie się toczyć w indiańskiej wiosce. Wódz wioski – Wilcze Oko – każdego dnia będzie walczył z Napierającym Niedźwiedziem i Kaczym Chodem, którzy marzą o zdobyciu mapy z tajną drogą do pałacu na Machu Picchu.

Od 9.30 zapraszamy na „Lato na gorąco!”, a w nim konkurs Wóz albo przewóz.. Słuchacze sami zdecydują, czy wolą grać o samochód, czy o bilet w dowolne miejsce na ziemi. „Lato na gorąco!” to również Słownik języka leniwego oraz Fakty na gorąco, z których słuchacze RMF FM jako pierwsi dowiedzą się o nowym smaku lodów w Międzyzdrojach, niedoborze bitej śmietany w Zakopanem, czy nowej piosence w repertuarze bosmana nad Jeziorem Żywieckim.

Przez całe lato działać będzie również Instytut Badania Wakacyjnych Opinii, który przeprowadzi spis powszechny Najlepsze pod słońcem. Na specjalną mapę na www.rmf.fm słuchacze będą mogli nanosić – zrobione przez siebie zdjęcia – najbardziej urokliwych leśnych polan, budek z najlepszymi goframi i wszystkich innych miejsc, których istnieniem chcieliby podzielić się z innymi, walcząc tym samym o atrakcyjne nagrody. Instytut przeprowadzi również SMS-owe sondaże poparcia oraz badania terenowe.

W weekend RMF FM zabierze słuchaczy w miejsca Nie z tej ziemi, a więc do tych zakątków świata, gdzie wszystko jest na odwrót – „tak” znaczy „nie”, jedzenie jest za darmo, a za autostop trzeba płacić. W Lecie pod gwiazdami znane postacie opowiedzą o swoich Latach świetlnych, a więc najbardziej wyjątkowych, gorących i pikantnych wakacyjnych przygodach swojego życia.

———————-

Słownik języka leniwego: N jak noga – rzeczownik, rodzaj żeński, część ciała ludzkiego służąca do przysuwania napojów leżących poza zasięgiem rąk i powolnego kręcenia pedałami w rowerku wodnym.

Odmienia się regularnie, jednak niektóre zwroty z tym rzeczownikiem mają charakter wyłącznie sezonowy. W okresie letnim nie stosujemy rzeczownika „noga”, w wyrażeniach typu „brać nogi za pas”, czy „być na nogach”. „Brać nogi za pas” sugeruje bowiem ruch zbyt nagły, gwałtowny, prowadzący do nikomu niepotrzebnego wysiłku. Zwrot „być na nogach” nie niesie za sobą wprawdzie konieczności ruchu, jednakże zakłada utrzymywanie ciała w pozycji pionowej i napiętej, podczas gdy w okresie wakacyjnym prawidłową pozycją „nogi” jest pozycja horyzontalna i rozluźniona. Dlatego latem zalecane są raczej zwroty „moja noga nie postanie”, „nie kiwnę palcem u nogi”, czy „do góry nogami”, które pozostają w zgodzie z naturą człowieka odpoczywającego.

W czasie wakacji rzeczownik „noga” częściej również ulega zdrobnieniom. Zwłaszcza wtedy, gdy ma służyć przekonaniu kogoś do czegoś. „Wysmarujesz mi nóżkę, Skarbie?” działa lepiej i skuteczniej niż: „wysmarujesz mi nogę?”. Rzeczownik „nóżka” może mieć również magiczną moc budowania związków zgody i przynależności między ludźmi. Służy do tego sformułowanie „na drugą nóżkę”, które potrafi pogodzić największych wrogów. Jeśli propozycję „na drugą nóżkę” wzmocnimy jeszcze magicznym „z nami się nie zintegrujesz?” to na pewno zwalimy kogoś z nóg.  A potem będziemy jak zwykle po szkodzie…mądrzy… jak but z lewej nogi…

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s